Nejde jenom o to, že každá nemoc je nepříjemná, ale samozřejmě i o to, že vy si jako rodiče musíte brát náhradní volno a běhat po doktorech, samozřejmě se může jednat o nemoc, kterou mohou chytit obě vaše děti nebo i vy sami. Další potíží je, když jde o nemoc, která je nebezpečnější než obyčejná rýma nebo zánět nosohltanu, ale jedná se o kokové nebo pneumokokové nemoci, jako je zápal plic, mononukleóza, streptokokové nemoci, zánět mozkových blan, zánět středního ucha nebo třeba žloutenka.
holčička na trampolíně

Jak se tedy vyvarovat takovým nemocem?
1.       Ovoce a zelenina: všechno začíná u jídelníčku. Zařaďte do denního jídelního plánu dítěte mrkev, hrášek, fazolky, jahody, borůvky a maliny a citrusy, hlavně ananas a pomeranč. Všechny tyto druhy ovoce obsahují vitamín C a mnoho vitamínů B případně E, které podporují imunitu dítěte, které je pak méně náchylné k nemocem. Karotenoidy v zelenině, hlavně té červené a zelené, potom stimulují produkci bílých krvinek – právě ty jsou velmi důležité pro boj s infekčními a bakteriálními nemocemi.

2.       Spánek: pokud nemá dítě, ale také dospělý, dostatek spánku, je náchylnější k nemocem. Novorozenci by měli spát osmnáct hodin denně, batolata čtrnáct hodin denně a děti mladšího školního věku asi deset hodin denně. Ideálně by děti, které nejsou ve školním věku, měly spát i přes den.
spící dítě
3.       Kojte: mnoho studií bylo napsáno na toto téma. Kojení pomáhá dítěti po celý život, aby bylo zdravější a chytřejší.

4.       Cvičení: jakákoliv fyzická aktivita je dobrá, jakýkoliv pohyb je lepší než žádný. Plavání, cyklistika a přirozený pohyb dítěte.

5.       Stop kuřákům: pasivní kouření je v dnešní době strašák pro děti. Nedovolte, aby děti zůstávaly v zakouřených prostorách.
kuřák za holčičkou
6.       Dodržujte zásady hygieny: dbejte na mytí rukou dítěte před jídlem a po použití toalety, když se vrátí z venku domů, ale také dbejte na to, aby si dvakrát denně čistilo zuby.

Posilování dětské imunity: Víte, jak na to?
Ohodnoťte příspěvek
T-shock