Dříve se hodně řešila krize, která velmi postihovala hlavně trh s luxusním zbožím. Dnes už se ale šéfové firem z tohoto odvětví domnívají a shodují, že doba krize pro trh s luxusním zbožím již skončila. Dokonce je oživení mnohem rychlejší, než v jiných oborech.
Mezi tím, co ekonomové řeší, jak by oživili světové hospodářství ale dost zajímavým a opatrným způsobem, ti, kteří vyrábí luxusní zboží, mají již dávno ve všem úplně jasno. Šéfové velkých firem, které se zabývají právě výrobou a prodejem luxusního zboží jásají, jelikož lidé zase začínají opět jejich zboží nakupovat.
Určitě je vám také více než jasné, že důvod k jásání opravdu mají. Neznamená to ale, že se karta nemůže opět obrátit. A to dokonce, i když výsledky výrobců různých luxusních značek dokonce předčily samotné očekávání analytiků.
Dobré výsledky prodejů nejsou pouze v Číně nebo Británii, ale také i ve Francii. Tržby některých firem, mezi které můžeme zařadit například Burberry, vzrůstají dokonce až o 25%, což je opravdu dost.
Mezi tu největší společnost, která doslova obchoduje s luxusem, můžeme zařadit světoznámou značku Luis Vuitton, která nevyrábí pouze oblečení, ale také parfémy či hodinky. Jejich tržní kapitalizace dosáhla dokonce více než dvojnásobek hodnoty naší české energetické společnosti ČEZ a to je rozhodně co říct.
Rozhodně i výrobce s názvem Prada si přijde na své. Tento výrobce se už třikrát snažil o vstup na burzu, ale bohužel neúspěšně. Momentálně o tom ale opět uvažuje. Pozadu rozhodně nezůstává ani Hugo Boss.
Možná vás překvapí, že doslova druhý dech nabraly i loděnice, které staví luxusní jachty. Během krize se objednávky propadávaly až dokonce o 70%. Nyní už je tomu ale úplně jinak. V současné době dokonce registrují i nové zakázky, které se jen hrnou.
Dokonce i sami výrobci byli velmi zaskočeni tím, jak rychle se oživil prodej luxusního zboží. Jejich očekávání bylo takové, že objednávky letošního roku budou stagnovat. Čím dál tím více se začíná ukazovat to, že když si zákazník na nějakou značku zvykne, nebo si ji oblíbí, už nechce žádnou jinou.
A co vy? Také nakupujete luxusní zboží od těchto značek?