.


Vezmou si kameru a začnou točit. Mluví o běžných tématech, které mladší generace řeší každý den. Ať už je to škola, vzhled, problémy spojené s přicházející zimou. Čím více jsou jejich videa vyhledávaná, tím více lidí o nich ví. Ve své podstatě nepřináší naší společnosti žádné hodnoty, ale teenageři na nich vyloženě ,,ujíždí”. Jak je ale možné, že jsou tak vlivní a stali se jakousi modlou pro naší mladší generaci?
logo You Tube

Autorita vystavěná na kvalitě videa

Mezi nejúspěšnější patří samozřejmě ti, kteří točí velmi kvalitně. Jejich videa jsou propracovaná, sestříhaná v programech za desítky tisíc a natočená těmi nejkvalitnějšími kamerami. Vytvořit takové video dá spoustu práce, u úspěšnějších YouTuberů v zahraničí mají zhruba jeden milion zhlédnutí. To znamená, že jeden milion lidí video vidělo, třetině se nelíbilo a dvěma třetinám něco dalo. Tím, že jsou dětem lidé točící na YouTube věkově mnohem blíže než rodiče, stali se pro ně staršími kamarády, kteří ví, co je ,,in”. A těm budou náctiletí důvěřovat více než rodičům.
spouštění youtube

.

Vydávají knihy, skládají básně, zpívají ve videoklipech

YouTuber, to už nemusí být jen člověk za kamerou. Aby nezůstali na jedné metě, snaží se své obecenstvo zaujmout i v jiných disciplínách. Někteří vydávají autobiografické knihy, jiní vydávají sbírky básní, které potají skládali, najdou se i tací, kteří se rozhodli složit píseň a ve studiu ji nahrát. Takové aktivity samozřejmě následuje i kritika, která často míří od starších generací umělců, kterým se takové počínání zdá jako ,,zesměšňování jejich řemesla”. Běžný smrtelník si neumí asi ani představit, kolik peněz se v YouTube tvorbě točí, nepočítaje i jiné aktivity, jako jsou merche, akce YouTuberů s fanoušky či dokonce záměrná finanční podpora YouTubera ze strany fanoušků.

YouTubeři – nejvlivnější osobnosti naší doby
4.2 (83.33%)6
.